U Agenciji za privredne registre (APR) biće omogućena elektronska registracija svih privrednih subjekata putem korisničke aplikacije za prijem elektronske prijave i elektronskih dokumenata potpisanih kvalifikovanim elektronskim potpisom, uz elektronski način plaćanja naknada za uslugu registracije, saopštila je APR.
To je omogućeno na osnovu usvojenih izmena i dopuna Zakona o privrednim društvima i o postupku registracije, a rok za prelazak na ovaj novi način rada u Registru privrednih subjekata je 18 meseci od usvajanja Zakona, odnosno sredina 2023. godine. Kako se navodi, u postupku registracije pokrenutim podnošenjem elektronske prijave, otpravak odluke registratora dostavlja se na registrovanu adresu za prijem elektronske pošte privrednog subjekta, ili na adresu za prijem elektronske pošte navedenu u prijavi.
APR će do navedenog roka za uvođenje elektronske registracije omogućiti i dostavljanje odluke registratora u Jedinstveni elektronski sandučić privrednog subjekta, ukoliko je registrovan kao korisnik usluge elektronske uprave. U skladu sa predstojećom digitalizacijom usluga i servisa APR-a, neminovan je prelazak na elektronsku komunikaciju Agencije i privrednika, koja će postati preovlađujući način rada sa prelaskom na on-lajn rad Registra privrednih subjekata.
Trenutno je adresu za prijem elektronske pošte registrovano 76,60 odsto privrednih društava i 71,40 odsto preduzetnika, a Agencija poziva sve privredne subjekte da na vreme prilagode svoje poslovanje i da se pripreme za predstojeće promene sistema registra